Foreningen

Bestyrelsen

Bestyrelsen består af:

Karsten Nielsen

Formand

Orla Holst Pedersen

Kasser

Jesper Gregersen

Sekretær

Janich Bo Sørensen

Bestyrelsesmedlem

Rasmus Martinsen

Bestyrelsesmedlem


(Webmaster og riffelinstruktør)

Kontakt foreningen

 

Du er velkommen til at sende en mail til vores foreningsmail, eller du kan benytte dig af kontaktformularen her.
Er der en bestemt person fra bestyrelsen du ønsker kontakt med, så skriv det sammen med beskeden, eller blot skriv at du ønsker at kontaktes af vedkommende, så skal vi sørge for dette.

 
 
 
 

Vedtægter for Uldum Sogns Jagtforening


1.0 Navn og hjemsted.

1.1 Foreningens navn er ULDUM SOGNS JAGTFORENING.

1.2 Foreningens hjemsted er Hedensted Kommune.


2.0 Forholdet til Danmarks Jægerforbund.

2.1 Foreningen er tilsluttet Danmarks Jægerforbund (DJ), hvis vedtægter er bindende for foreningen og går forud for disse vedtægter.

2.2 DJ hæfter ikke for foreningens forpligtelser.


3.0 Formål og opgaver.

3.1 Foreningens formål er: udøvelse af hensynsfuld jagt samt at søge vildtbestanden bevaret og forsøge med hertil tjenlige midler, såsom anskaffelse af levende vildt til blodfornyelse, vinter fodring, samarbejde med tilgrænsende jagtforeninger eller personer til fremme af vildtet, tilplantning til erstatning af remiser, såfremt sådanne ikke findes i fornøden mængde, envidere ved studiekredse, jægerkurser, flugtskydning mv. at udvide kendskab til jagtlovgivningen, vildtet, og den sikkerhedsmæssige behandling af skydevåben m.v. samt at samle alle jæger inden for foreningens område og fremme disses interesser i tilslutning til DJ’s formål.


4.0 Optagelse.

4.1 Foreningen kan som medlem optage enhver uberygtet person.


5.0 Ophør.

5.1 Udmeldelse af foreningen skal ske med mindst en måneds skriftlig varsel til udgangen af august.

5.2 Foreningen kan slette et medlem, som er i restance med kontingent, efter nærmere af bestyrelsen fastsatte regler.

5.3 Medlemskabets ophør medfører ikke krav på andel i foreningens formue.


6.0 Kontingent og hæftelse.

6.1 Medlemmer betaler et af generalforsamlingen fastsat årlig kontingent.

6.2 Bestyrelsen kan fastsætte nærmere regler om kontingent reduktion for familie-, junior- og seniormedlemmer samt for ekstraordinære medlemmer og i øvrigt træffe nærmere bestemmelser om forfaldstid m.v.

6.3 Medlemmer hæfter ikke for foreningens forpligtigelser.


7.0 Ordinær generalforsamling.

7.1 Generalforsamlingen har højeste myndighed i alle foreningens anliggender.

7.2 Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i september måned. Forslag der ønskes optaget på dags­ordenen, skal være foreningen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen afholdes.

7.3 Indkaldelse af den ordinære generalforsamling med angivelse af dagsorden skal ske i DJ’s medlemsblad eller ved skriftlig indkaldelse til medlemmerne, eller i de lokale blade, med mindst 2 ugers varsel.

Ved skriftlig menes brev, mail eller SMS.

7.4 Dagsordenen skal omfatte følgende punkter:

1.  Valg af dirigent

2.  Aflæggelse af beretning om foreningens virke siden sidste ordinære generalforsamling

3.  Fremlæggelse af det reviderede årsregnskab til godkendelse.

4.  Indkomne forslag.

5.  Fastlæggelse af kontingent.

6.  Valg af bestyrelsesmedlemmer.

7.  Valg af to suppleanter.

8.  Valg af to revisorer og en revisorsuppleant.

9.  Eventuelt.


8.0 Ekstraordinær generalforssamling.

8.1 Ekstraordinær generalforsamling indkaldes af bestyrelsen, når denne finder det påkrævet, eller når mindst 1/3 af foreningens medlemmer skriftligt, over for bestyrelsen begærer dette med angivelse af, hvilke sager der ønskes behandlet.

Efter at skriftlig begæring er fremsat over for bestyrelsen, skal bestyrelsen lade afholde ekstraordinær generalforsamling senest tre uger herefter. Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal ske skriftligt til medlemmerne eller i de lokale blade med mindst 1 uges varsel.



9.0 Afstemninger.

9.1 Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer, såfremt den er lovligt varslet.

9.2 Hver medlem har en stemme.

9.3 Afstemninger sker skriftligt, hvis dirigenten bestemmer dette, eller hvis mindst et medlem begærer det.

9.4 Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.

9.5 Beslutninger vedtages ved simpel absolut stemmeflertal medmindre andet fremgår af disse vedtægter.

9.6 Ændring af disse vedtægter kan alene vedtages, når mindst 2/3 af samtlige tilstedeværende medlemmer stemmer derfor.


10.0 Bestyrelsen.

10.1 Bestyrelsen, der vælges af og blandt medlemmerne, har den overordnede ledelse af foreningen.

10.2 Bestyrelsen består af 5 medlemmer.

10.3 Valgperioden er 2 år. Genvalg kan finde sted.

10.4 Bestyrelsen konstituere sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær.

10.5 Bestyrelsen afholder møder efter behov, når formanden eller 2 medlemmer af bestyrelsen begærer det.

10.6 Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af medlemmerne er til stede, dog skal formanden eller næstformanden være til stede.

10.7 Hvert medlem af bestyrelsen har en stemme.

10.8 Beslutninger vedtages ved simpel absolut stemmeflertal i tilfælde af stemmelighed er formandens - eller i dennes fravær næstformandens - stemme afgørende.


11.0 Tegningsret.

11.1 Foreningen tegnes af bestyrelsen i foreningen eller af formanden, henholdsvis næstformand, i forening med et andet bestyrelsesmedlem.

11.2 Meddelelse af fuldmagt til foreningens løbende dispositioner kan gives til kassereren.


12.0 Formue og regnskab.

12.1 Foreningens formue skal anbringes i anerkendte pengeinstitutter eller sikre værdipapirer.

12.2 Regnskabsåret er 1/9 - 31/8.


13.0 Revision.

13.1 De to revisorer, der vælges af og blandt medlemmerne jf. pkt. 7, reviderer regnskabet og påtegner dette. Revisorerne har endvidere til opgave løbende at påse, at foreningen administreres hensigtsmæssigt og i overensstemmelse med de fastsatte retningslinier.

13.2 Revisorerne kan foretage uanmeldt kasseeftersyn.

13.3 Medlemmer af bestyrelsen kan ikke vælges til revisor.


14.0 Sammenslutning.

14.1 Generalforsamlingen kan med mindst 2/3 af samtlige tilstedeværende medlemmers stemme vedtage, at foreningen sammenlægges med andre lokalforeninger under DJ således at foreningen aktiver og passiver overtages af den fortsættende, fælles lokalforening.


15.0 Opløsning.

15.1 Generalforsamlingen kan med mindst 3/4 af samtlige tilstedeværende medlemmer stemme på to på hinanden følgende generalforsamlinger, der afholdes med mindst en og højest to måneders mellemrum, vedtage, at foreningen opløses.

15.2 Foreningens eventuelle formue skal efter at alle forpligtelser er opfyldt forvaltes af DJ i indtil fem år. Stiftes en ny lokalforening under DJ i foreningens område inden for femårsperioden, overføres den forvaltede formue til den nye lokalforening. I modsat fald tilfalder formuen efter femårsperiodens udløb DJ, som skal anvende den til naturbevarende formål.


16.0 Ikrafttræden.

16.1 Disse vedtægter, der er vedtaget på en generalforsamling, den 21/9 2016, træder i kraft, når de er godkendt af DJ.



Vedtægterne blev godkendt at DJ 3/5 2017.

DJ har den, af bestyrelsen og DJ, underskrevne original.
Bestyrelsen er i besidelse af en kopi af denne.


Download en printvenlig version her:

(Klik på billedet)